Az előző Guild Wars 2-vel foglalkozó cikkem során felelevenítettem a játék első három évét. Most azonban az azóta eltelt időre fektetek némi hangsúlyt, hiszen az elmúlt két esztendő alatt rengeteg változás érte a népszerű, ám megosztó mmo-t.
Heart Of Thorns
Egészen 2015 októberéig kellett várni a Guild Wars 2 első kiegészítő tartalmára, a Heart Of Thornsra. Kicsit húzós árcímkével látta meg a napvilágot, megjelenéskor nagyjából 12.000 Ft-ba került a standard verzió, ami egyébként egy remek marketing cselnek bizonyult. Az alapjátékot külön már nem lehet azóta megvásárolni, hiszen alapvetően free to play lett. Ám a F2P verzió jócskán megköti a játékos kezét, tehát előbb-utóbb be kell fizetni a kiegészítőre. Tehát 12.000 forintért megkaphattuk az alapjáték teljes változatát, illetve a standard Heart Of Thornst. Természetesen ezen kívül érkezett még két extra kiadás is, ami ilyen-olyan cicomákat, miniket, és gyémántokat adott a plusz árért cserébe. Mindenesetre a kissé megosztó átgondolást megpróbálták rengeteg tartalommal kompenzálni. A legfontosabb újítások a következők voltak:
- Mastery-rendszer: A nyolcvanas maximum szint megmaradt, azonban a Mastery-rendszernek hála újabb képességeket oldhatunk fel, ha kitartóak vagyunk. Minden kvázi perk kifejlesztéséhez Mastery-pontok kellenek, amiket eleinte egészen könnyű összeszedni, később pedig már vért izzadva kell szenvedni az előrehaladásért cserébe. Azt szinte rögtön el is felejthetjük, hogy szólóban, segítőtárs(ak) nélkül farmoljuk a pontokat.
- Gliderek: Ugyan a játék tele van waypointtal (gyorsutazási funkció), gyalog mégis sokáig tart eljutni A-ból B-be. A HoT kiegészítő egyik újdonsága a gliderek bevezetése volt, melyek segítségével magaslati pontokról vitorlázhatunk kissé meggyorsítva utazásunkat.
- A többi változás, felsorolás szintjén:
- Új játszható kaszt, a Revenant
- Elit specializációk
- PvP, WvW frissítések: új pályák, structured pvp, fejlesztett reward trackek
- Új sztori küldetések, új terület
- Guild Hall: testre szabható közösségi tér guildeknek.
- Raidek
- PVE kihívások, pálya bónuszok, gazdag loot-rendszer.
- Új legendary itemek, commanderek bevezetése
A HoT számos remek újítással örvendeztette a játékosokat, de ezek mellé még mindig maradtak bent olyan hibák, amik sokszor azonnal elveszik a kedvünket a folytatástól. Ilyen volt például a (szerintem) átgondolatlan pálya-design. Több szintre lettek osztva az egyébként is átláthatatlan dzsungel-részek (alsó-középső-lombkorona szint), a szűk, klausztrofóbiás élményt nyújtó ösvények pedig tele voltak kikerülhetetlen ellenfelekkel, amiket ráadásul nem túl könnyű legyőzni sem. Az elkötelezett játékosok képesek voltak akár egymagukban teljesíteni a sztori küldetéseket, de a kevésbé tapasztalt (értsd: nem hardcore) Guild Wars rajongóknak bizony meggyűlt a baja a fő missziókkal. Kimondottan idegesítő élmény volt a kiegészítő főellenségének legyőzése, mert egészen sokáig bugos volt. Több órányi szenvedés után a boss-harc utolsó fázisát nem adta be a játék bizonyos játékosoknak.
Teltek a hónapok, és valamiért mindig vissza-vissza tértem a Guild Wars világába, pedig még mindig lett volna min javítani. Majd hosszabb ráhagyás után, felfrissülten, már-már nosztalgiától vezérelve tértem vissza a játékba alig pár hónappal ezelőtt, és meglepődtem, mennyi mindent sikerült kijavítani. Még mindig nincs sok értelme bizonyos fegyvereknek, páncéloknak, és könnyebb sem lett a játékmenet (pedig igazán gondolhatnának a magányos felfedezőkre is), viszont rengeteg extra tartalmat, változtatást eszközöltek. Átalakult félig-meddig a loot-rendszer, és szinte folyamatosan csiszoltak a PvP és WvW módokon is, amik így sokkal élvezetesebbé váltak.
Összességében még mindig nem tudom mit gondoljak a Heart Of Thorns kiegészítőről. Egy részről tényleg borzasztóan sok kontentet sikerült belezsúfolni, de nagy részét az átlag játékos biztosan nem fogja használni, vagy nem is tud létezéséről. Az ára azóta már jóval kedvezőbb lett, és szerencsére azóta sem hanyagolják el a játék fejlesztését. Azonban maga az új terület hangulata nagyon nyomasztó, átláthatatlan, sőt gyakran frusztráló. A főküldetés-sorozat érdekes lenne, de így inkább csak szerettem volna végigrohanni az egészen, hogy haladjak tovább, és otthagyhassam a Maguuma dzsungelt. Aki ezek után sem biztos még abban, hogy érdekelhetné a Guild Wars, annak is mindenképpen tudom ajánlani, hogy tegyen egy próbát. Az alapjáték ingyenesen letölthető – természetesen egy csomó megkötéssel– kipróbálható. Ha megtetszett a GW hangulata, akkor pedig simán jöhet a HoT kiegészítő is, mert ahogy fentebb is említettem, az ára nem fog senkit padlóra vágni.
A Path Of Fire névre hallgató új kiegészítőt még bőszen tesztelem, de már sikerült néhány gondolatot megfogalmaznom a fejemben. Hamarosan érkezek egy beszámolóval a Guild Wars 2 legújabb kiegészítő tartalmával a terítéken.