Játék

Játék

Játék

Guild Wars 2: Path Of Fire játékbemutató

Szerző

Közzétéve

2017. okt. 19.

Kommentek

0

Most igazán bajban vagyok, hogy mit is kéne mondanom a legújabb Guild Wars 2 kiegészítőről. Ezt megelőzően két cikkben is foglalkoztam a népszerű mmo-val. Először a játék első három évét szemléztem, majd a két évvel ezelőtti Heart Of Thorns kiegészítőről írtam pár bekezdést. Ha nem is megjelenéstől kezdve játszottam, mégis viszonylag hamar megkedveltem a GW2-t. Egy leárazás során jutottam hozzá, és képes volt hónapokra lekötni, ami nálam nagy szó. Azonban minél többet játszottam vele, annál inkább éreztem a Guild Wars 2 hibáit, hiányosságait, melyek egy részét még mindig nem javították/pótolták a készítők. A most megjelent Path Of Fire névre keresztelt kiegészítő csomag kétségkívül hiánypótló, de még mindig vegyes szájízzel kell tekintenem az egész játékra.


Mindig igyekszek rácáfolni arra, hogy a Guild Wars nem a magányos kalandorok játéka, de egyre kevesebb a releváns indok, amit felhozhatok emellett. A sztori küldetéseket szinte képtelenség egyedül végigvinni, és úgy általában sincs meg a játékos “erős vagyok, bárkit lecsapok” érzése. Az end game-ben pedig vajmi kevés a fejlődési lehetőség fegyverek és páncélzat terén (is). A Heart Of Thorns kiegészítő elképesztően frusztráló volt többek között a kikerülhetetlen giga-erős ellenfelek miatt. A Path Of Fire-ben árnyaltak valamennyit a helyzeten, de még itt is akadnak kellemetlen pillanatok.
Először azonban vegyük sorra, miket is tartogat számunkra az új kiegészítő:

  • Új Elite specializációk: Mindegyik kaszt kapott új választható specializációt. Az eddigi DPS-jellegű karakterek kaptak support, vagy tank variációt is, és fordítva.
  • Hatalmas új területek: Elona királysága és a Crystal Desert változatos biommal rendelkező igencsak méretes bejárható területek. Ha másért nem is, a felfedezés kedvéért érdemes lehet végigballagni.
  • Új sztoriküldetések: Balthazar, a tűz istene jött most el a halandók közé, hogy egy kis káoszt okozzon. A mi feladatunk lesz őt megállítani.
  • Hátasok: direkt hagytam a végére a hátasokat, vagyis a mountokat. Amióta játszok a GW2-vel, azóta hiányoltam őket, azonban betudtam annak, hogy más MMORPG-hez képest kisebb a térképe és vészesen hamar bejárható lenne gyors hátasok segítségével. Azonban szerencsére bőven van még mit csinálni a játékban, és ez nem fog feltűnni, sőt új dimenziók nyílhatnak meg az eddig brutálisan nehéznek tűnő jumping puzzle-ök előtt.

1501270929-POF_Wallpaper_1920x1200_4.jpg
Sokan azonban jogosan kevésnek találhatják a mostani frissítést. A sztori alap konfliktusa nem egy nagy durranás, de egészen hangulatos. Én még sajnos nem értem a történet végére, mert a kevés idő/csekély türelem duó nem éppen nyerő páros. A főküldetések egyedül még mindig borzasztóan nehezek. Fórumokon olvasva a hőzöngő rajongók kikérik maguknak: a játékot egyedül is lehet megfelelően élvezni. Lehet, de nem érdemes. Nem mellesleg a játékosok bizonyos része egyszerű (értsd: nem hardcore) szórakozásra vágyik, de az idegtépő küldetések és egyéb nehezen teljesítendő feladat nem mondható szórakoztatónak. A mastery pontok gyűjtögetése még mindig jó poén a maga módján, főleg a hátasok miatt, de ezt sem vitték túlzásba a készítők.
Mounts-Guild-Wars-2-970x500
Valami miatt azonban üresnek és kietlennek érzem az új kiegészítőt. Barangolásaim során ritkásan találkoztam más játékosokkal, és még kevesebbszer futottam bele nagy eventekbe. Többször inkább visszamerészkedtem Maguuma dzsungeleibe, pedig külön bekezdést szenteltem arra, milyen borzasztóan lett kivitelezve. A HoT kiegészítő területein így is sokkal több játékost láttam, és szinte egymást érték a kisebb-nagyobb world eventek. Ha éppen ráuntam a dzsungeles vidékre, ismét visszatértem a Crystal Desert dűnéi közé, de mindig egyre kevesebb motivációval. A masteryk miatt? Nem túl változatosak, csupán a mountok különböző képességeire lehet gyúrni. Netán az elit specializáció kigyűjtése miatt? Fogjuk rá, de a Hero Pointokat máshol is meg lehet szerezni. Sztori küldetések miatt? Egyszerűen nem tud lekötni a történet, így egyre ritkábban veszem rá magamat a folytatásra.
Mindezt azért kicsit kompenzálja maga a hangulat. Nagyon változatos vidékekre kalauzol el bennünket a Path Of Fire, amit ráadásul sikerült élettel is megtölteni. Bár jobban örülnék neki, ha több játékos ténferegne a pályán, akikkel csapatba verődve új oldalát ismerhetném meg a Crystal Desertnek.
1501270954-POF_Wallpaper_1920x1200_6.jpg
Összességében a Guild Wars 2 Path Of Fire című kiegészítője egyáltalán nem egy rossz darab. Sokan többet vártunk tőle, de így is remek szórakozást nyújthat minden hibája ellenére. Ráadásul az újonnan érkező játékosoknak sem kell aggódniuk, hiszen a kiegészítő megvásárlásakor mindenki kap egy level 80-as boostot, melynek segítségével azonnal bárki belevetheti magát a sűrűjébe. Aki kicsit másfajta szórakozást keres egy mmo-ban, annak is szívesen tudom ajánlani, mert azért nem kevés időre képes leszögezni az ember figyelmét.

Sending
User Review
0 (0 votes)