Játék

Játék

Játék

Pixelkínok – Dead Cells Bemutató

Szerző

Közzétéve

2018. szept. 30.

Kommentek

0

Egy ideje már szemezgettem a Dead Cells című játékkal, mert már a videók alapján szimpatikusnak tűnt. Jó sokáig csak Early Access fázisban volt, és nem tudtam, abból mikor szabadul ki. Aztán a nyár kellős közepén, egyszer csak hivatalosan is megjelent. Rögtön rá is ugrottam, hogy végre belevessem magam a világába.

[h]Pixel kalandok[/h]

A Dead Cells egy rogue-like, metroidvania, souls-like … szóval, egy akció platformer, tele random generált elemekkel. Általában véve, imádom ezt a fajta játékmechanikát, mert sokkal több lehetőséget ad az újrajátszásra. Ebben a játékban, pedig bőven megtalálhatóak ezek az elemek. A pályák, az ellenfelek, a tárgyak, de még a fegyvereink is véletlenszerűen generálódnak, minden egyes nekifutásnál.

Történet szempontjából túl sokra nem kell számítani. Nyilvánvalóan nem ez a játék erőssége. Egy furcsa, zöld, csúszó, mászó entitást irányítunk, aki képes a halott tetemeket kontrollálni. A felvezetőben hamar bele is bújunk valaki bőrébe, majd indul a végeláthatatlan kaland. Érezhető, hogy van némi misztikum a világban, és felvetődnek kérdések, ahogy haladunk előre. Azonban még nem sikerült megtalálnom a válaszokat.

Egy pixel játékhoz képest, igazán szép látványvilágot sikerült összehozniuk. A hátterek szépen ki vannak dolgozva, az effektek nagyon látványosak, a karakterek mozgását pedig öröm nézni. Manapság, sajnos ritkán látni ilyen részletgazdag animációt. A háttérzene szintén első osztályú, minden pályának sikerült eltalálni a hangulatát, és miután kikapcsoljuk a játékot, még ott fog motoszkálni a fejünkben.

[h]Harcolj, fuss, halj meg és ismételd[/h]

Nagyjából tíz pályán és három főellenségen kell átverekednünk magunkat, mindezt egy élettel, egy nekifutásra. Két fegyvert és két csapdát vihetünk magunkkal a kaland során, valamint útközben találhatunk még amuletteket, amelyek passzív képességeket biztosítanak. Emellett persze van gyógyitalunk is, amelyet a pályák közötti kis pihenőben tudunk feltölteni.

Első nekifutásra egy kard áll rendelkezésünkre, illetve választhatunk, hogy íjat vagy pajzsot szeretnék második fegyverként. A pályákon különböző boltokat találunk, ahol fegyvereket és csapdákat vásárolhatunk, már amennyiben megtaláltuk a tervrajzát és kifejlesztettük azokat. Az ellenfelek elpusztításával tudunk pénzt gyűjteni, valamint ritkán elszórnak egy-egy sejtet. A sejteket fejlesztésekre tudjuk elkölteni, mint például: új fegyverek és csapdák, gyógyital mennyiségének növelése, passzív képességek, stb.

Mindezeket könnyen el is veszíthetjük, ha meghalunk. Egyedül fejlesztésekbe ölt sejtek, és a már megnyitott tárgyak maradnak velünk a következő nekifutásra. Egy valami pedig biztos, sűrűn meg fogunk halni. Érezhető, hogy a játék erre is tudatosan épített, és kegyetlen módon el is vesz tőlünk, mindent, amit csak lehet.

[h]Halottról jót vagy semmit?[/h]

Nagy lelkesedéssel vetettem bele magam a játékba. Természetesen, az első néhány alkalommal nem is jutottam messzire. Mire kiismertem a játék mechanikáját és trükkjeit, legalább 50-szer meghaltam. Aztán egyik alkalommal, végre sikerült végig vinnem a játékot és kíváncsian vártam, mi fog történni ezután.

Nagyjából ezen a pontot kezdődött a mélyzuhanás, ami a játékélményt illeti. Minden kezdődik elölről, csak még egy kicsit nehezítenek rajta. A tudat, hogy ezt még legalább négyszer meg kell csinálnom, és egyre igazságtalanabb módon nehezítik meg a dolgom, nem segített. Az ellenfelek erősebbek, a gyógyitalt egyre ritkábban tölthetjük fel, és az a temérdek megnyitott fegyver és csapda, már-már kolonc a nyakamon.

Mindent összevetve, egy remek élmény volt az első végig játszás, és valószínűleg ismét nekifutok majd a közeljövőben. Azonban jelenlegi állapotában, sok logikátlan és nem jól működő játékmechanikát fedeztem fel, amelyek rontanak a tovább játszás élményén. Azoknak, akik szeretnek szenvedni, kötelező darab.

 

Ha tetszett a cikk, és szeretnél még többet olvasni tőlünk, akkor kedveld Facebook és Instagram oldalunkat, vagy kövess minket Twitteren, hogy ne maradj le a legfrissebb írásainkról! Vagy csatlakozz Facebook csoportunkhoz, és beszélgess velünk bármiről!


patreon
Sending
User Review
0 (0 votes)