Blog

Blog

Blog

BlizzCon 2018: Diablo és a halott ló

Szerző

Közzétéve

2018. nov. 3.

Kommentek

0

Előző Kontroverz cikkünkben az örök kérdéssel foglalkoztunk kicsit, miszerint kell-e ennyi remastered cím. Illetve, hogy jó lesz-e majd nekünk a Warcraft 3 Reforged, ha lesz (igen)? Mivel a rovatunk címe alapból Kontroverz, nem várjuk, hogy egyetértsetek álláspontunkkal. Pontosabban álláspontommal, hiszen ebben a kérdésben még nem vitáztunk egy kiadósat Dávid és Mecger kollégával. Szóval, ha az előző cikkhez is van hozzáfűzni valótok, (vagy ehhez), mindenképpen írjátok meg nekünk véleményeteket!


[h]Miért nem hagyjátok csendben meghalni?![/h]

A Diablo fájó pont. Az első rész óta követem a sorozatot, mindegyikbe sok-sok órát beleöltem. A Diablo 3-at minden hülye hibája ellenére is szeretem és néha-néha mai napig visszatérek egy kis grindfesztre. Azonban az látszik a Blizzard hozzáállásán évek óta, hogy – kimondom – szarnak az egészbe. Míg a többi játékukhoz ezerrel jönnek a különböző tartalmak, a Sanctuary üresen áll. Vannak szezonok ugyan, de azoknak annyi értelme van, mint belerúgni egy döglött lóba.

A Diablo 3 évek óta stagnál, pedig még megkaptuk a csodálatos Necromancer pakkot is, amit én is megvettem, pedig a lehúzás tökéletes iskolapéldája volt.

A rajongók titkon minden BlizzConon várják a Diablo 2 remasteredet, ha már nem kapunk új kiegészítőt a harmadik részhez, vagy egy esetleges Diablo 4-et, ami újradefiniálná az egész sorozatot. Ellenben bejelentettek egy mobilos Diablo-t, ami… ami… de miért?

[h]Lélegezzünk mélyeket![/h]

Isten ments, hogy előre leírjam a játékot, de tényleg mindössze erre tellett a Blizzardtól? Tényleg mobilon kell folytatni a szériát? Felmerülhet a kérdés, hogy ha ennyire nem foglalkoznak ezzel a játéksorozattal, akkor minek erőlködnek ilyen marhaságokkal? Az én elméletem az lenne, hogy nem a nyugati piacra szánják majd az Immortalt, hanem inkább a keletet veszik célba a cég marketingesei. Gondolom free2play lesz a játék, de ezer és ezer mikrotranzakció segítségével fejleszthetjük majd karaktereinket. A japánoknál nagyon megy ez a játékstílus, gondolom ők lesznek a legnagyobb rajongói a dolognak. De ez tényleg csak egy vad elmélet.

Ahogy elnéztem a Youtube-on megtalálható bejelentő videó like-dislike arányát, a rajongók nem kifejezetten örülnek a Diablo Immortalnak. Ahogyan én sem, hiszen én nem mobil platformon szeretném a Diablo-t élvezni, hanem PC-n, vagy konzolon. És így van ezzel több százezer, vagy millió rajongó még rajtam kívül. Ha elengedték a sorozat kezét, azt is megértjük. Nehezen, de biztosan fel tudnánk dolgozni, hogy nem lesz többé Diablo. De ezerszer inkább az, mint ez a döglődés és vergődés, amit béna kommunikációval szimplán csak betolják a rajongók arcába. Furcsán hangzik, de borzasztó látni, hogy a többi cím megkapja a folyamatos frissítéseit, újításait, addig sokunk kedvenc ARPG-nk meg lélegeztetőn tartva éber kómában senyved és várja a megváltást.

Végső soron majd meglátjuk mi sül ki a Diablo Immortalból. Még ha látatlanban nem is temetem a játékot, minden esetre eléggé szkeptikus vagyok a végkifejletet illetően. Talán nem is a játékra és a fejlesztőkre vagyok igazán mérges, hanem a rossz kommunikációra. Vagy arra, hogy egyik kedvenc szériám évek óta méltatlanul süllyed a feledés homályába.

[h]Csatlakozz a Geek Világ közösséghez![/h]

Ha tetszett a cikk, és szeretnél még többet olvasni tőlünk, akkor kedveld Facebook és Instagram oldalunkat, vagy kövess minket Twitteren, hogy ne maradj le a legfrissebb írásainkról! Vagy csatlakozz Facebook csoportunkhoz, és beszélgess velünk bármiről!


patreon
Támogass bennünket a Patreonon!
Sending
User Review
0 (0 votes)