A Mass Effect trilógia rajongói, köztük én is már régóta várják egy esetleges felújított verzió érkeztét. Az első rész sajnos nem öregedett túl jól, tehát annak mindenképpen időszerű volt már egy feltuningolt kiadás. De a második és harmadik rész is elbír szerintem némi foltozgatást és optikai újítást.
Imáinkat meghallották az EA fejesei – gondolom távolról hallották a pénztárgépek csilingelését – és ha jól emlékszem, akkor még tavaly bejelentették, hogy “akkor lesz egy ilyen is”.
Azonban végre megvan a pontos megjelenési dátum, előzetest kaptunk és némi infót, hogy mennyiben lesz ez egy tipikus pénzlehúzós ráncfelvarrás.
[h]1 DLC ide vagy oda[/h]
Kezdjük az elején: a Mass Effect Legendary Edition május 14-én fog megjelenni és értelemszerűen tartalmazni fogja a trilógia mindhárom epizódját egy DLC híján az összes kiegészítő tartalommal. Az első részhez kapcsolódó – nem éppen a legjobb – DLC, illetve a Mass Effect 3 multija fog kimaradni a kollekcióból. A Pinnacle Station nevű tartalomnak ugyanis teljesen használhatatlan a forráskódja és nagyjából fél évbe telne újra alkotni, és hát kinek van erre ideje?
Az internet népe mindenesetre annak rendje és módja szerint felháborodott, pedig őszintén szólva nem sokat veszítünk a Pinnacle Station hiányával. Mintegy mellékesen megjegyzem, én sem feccölnék bele pénzt és energiát egy féléves projektbe, ami egy 14 éves játékhoz tartozó megosztó DLC újraírásával járna. Mondjuk a korábban pedzegetett Unreal Engine-es átállást szívesen megnéztem volna, de mint állították, arra már nem volt pénz. Illetve az már nem lenne ugyanaz az élmény, mint annak idején. Ebből azért lehet sejteni, hogy minimális erőbefektetéssel remélnek maximális profitot, ami a cégóriásnak kiváló hír, nekünk játékosoknak már nem annyira.
Az első rész viszont a fejlesztők elmondása szerint inkább hajaz egy remake-re, mint egy remaster kiadásra, aminek én személy szerint tudok örülni. A másik kettőbe már nem nyúltak bele annyira, ott inkább csak a vizuális frissítésen lesz a hangsúly.
[h]Biztonsági rókabőr[/h]
Az ára megkapja a AAA-val járó címkét, 60 dollárba/euróba fog kóstálni, de EA Play Pro előfizetéssel megjelenés napjától benne lesz a könyvtárban. Hogy újabb rókabőr lenne? Egyértelmű. Sajnos, ha a játékosok nem emelnek önmaguk és a kiadók elé egy szintet, akkor soha nem lesz vége azoknak a teliáras remastered kiadásoknak, amik csak egy 4K textúrát húznak fel. Az EA-ből kiindulva nincsenek hiú ábrándjaim, de mégis reménykedek abban, hogy rosszabb tán csak nem lesz.
Akinek annak idején kimaradt a trilógia, szerintem fenntartásokkal, de nyugodtan vesse bele magát Shepard gigászi kalandjába. A történet és maga a gameplay is még a mai napig megállja a helyét. Hacsak nem szúrják el a felújítást olyan szinten, mint ahogy a WarCraft 3 Reforged esetében tették, akkor nincs nagy ok a pánikra.