IndieJáték

IndieJáték

IndieJáték

Menjünk a kazamatákba le –DemonsTier JÁTÉKTESZT

Szerző

Közzétéve

2020. jún. 2.

Kommentek

0

Könnyen lehet, hogy már Ti is tudjátok, hogy a pixelart a gyengém. Az egyszerű, gyakran 8-bites grafika műveszéti szintre való emelése az egyik legjobb dolog, ami történhetett az internet feltalálása óta. A 80-as évek bevett látványelemei köszönnek vissza a 21. században. Ezt sokan csúnyának, primitívnek látják, de a videojátékrajongók többnyire üdvözlik ezt a fajta megvalósítást.

Nem mellesleg az indie fejlesztőknek is hatalmas előny lehet, hiszen nem kell atomerőmű, hogy élethű 3D grafikát rendereljenek. És persze nem szükséges többtucat fős csapat sem, akik mindezt létrehozzák. Mindazonáltal a pixelartot szépen, érzékletesen csinálni nagyon nehéz, ehhez mindenképpen szükséges művészi véna.


[h]Egyszemélyes hadsereg[/h]

Mai játékajánlónk alanya, – lehet, hogy kitaláltátok – egy független fejlesztésű pixelart cím, a DemonsTier.

A DemonsTierért egy személy felelős, Daniel Fernandez Chavez. Ő már korábban is foglalkozott játékfejlesztéssel, az ő nevéhez fűzödik a 2015-ös Riddled Corpses, és a 2017-es Xenon Valkyrie. Mindhárom alkotás közös pontja a pixelart, a rogue-like játékmenet, és a kvázi arcade stílus.

A DemonsTier egyébként egy kissé sablonos fantasy világban játszódik, ahol a szereplők pixelezett anime-karakterek. Ez elsőre fura lehet, de az “átvezetőkön” kívül nem fogjuk látni őket, hiszen a felülnézetes játékmenetben karakterünk nem a részletességéről lesz híres.

Maga a játékélmény nagyon árkádos, és elképesztően grindolós. Ha meghalunk, mindig visszakerülünk a központi hubként funkcionáló faluba, mindennemű megszerzett kincsünk nélkül. Ha újra nekiveselkedünk a dungeonnek, akkor összeszedhetjük elhagyott lootjainkat, de az addig megtett út nem biztos, hogy könnyű lesz. Simán lehet, hogy újra elpatkolunk, és megint kezdhetjük elölről.

Szintről szintre haladva rengeteg ellenféllel fogunk találkozni. Fő célunk őket legyőzni, és annyi aranyat összeszedni, amennyit csak tudunk. Minden szinten van egy-egy random főküldetés, mint például: robbants szét minden robbanóhordót, nyiss ki minden ládát, győzz le egy erősebb ellenfelet, stb. Ha ezeket teljesítettük, akkor haladhatunk a következő szintre. Mielőtt odakerülünk, egy képernyőn a megszerzett aranyunkat hősünk fejlesztésére költhetjük.

[h]Ha szeretsz grindolni…[/h]

Itt jön ki a játék újrajátszhatósága, és bája. Mivel ha meghalunk, vagy önszántunkból visszatérünk a faluba, minden fejlesztésünk oda lesz. Csupán a megszerzett egyéb fizetőeszköz segítségével tudunk újabb hőst, vagy hozzájuk tartozó fegyvert kioldani. De egyébként minden szinten újra ki kell találnunk, hogy mire érdemes aranyat költenünk; életre, gyorsaságra, netán plusz sebzésre? Fontos lesz, hogy kiismerjük karakterünket, annak erősségeit, gyengéit.

Az erre fogékony játékosok számára peddig könnyen kialakulhat az addikció, és egymás után pörgethetik a szinteket. Még jó, hogy nem kell százasokat dobálni a gépbe, mert bizony hamar rámenne a gatyánk is erre a játékra.

Nem mellesleg, a DemonsTier tele van kihívással, és kimondottan rohadt nehéz egy idő után. Nagyon kell figyelni, folyamatosan mozognunk kell, és ügyesen kell kerülgetni a felénk tartó ellenséges lövedékeket, vagy robbanó szörnyeket. Ha pedig meghalunk, ahogy fentebb is írtam, minden megszerzett loot nélkül, újra az első szintről kell indulnunk.

Összességében tehát a DemonsTier egy klasszikus ihletésű, erősen árkádos pixelart rogue-like videojáték, ami biztosan nem lesz mindenkinek a kedvence. A játékmenete amennyire primitív, annyira okozhat függőséget, de valóban nem nyújt nagyobb szórakozást, mintha elmennénk a haverokkal a plázába, bedobnánk néhány érmét és próbálnánk egymás rekordját megdönteni. Plusz pont, hogy van local coop, így akár egy pajtásunkkal is elindulhatunk kalandozni. A chiptune zene, a 16-bites látvány tök okés, de nem ez a játék fogja megkapni a forradalmi pixelart látványvilágért járó nem létező díjat.

PC-re és konzolokra is egyaránt nagyjából 10 euróért beszerezhető, annyit meg igazán megér, ha szeretitek az indie játékokat, vagy erősen nosztalgiázni lenne kedvetek.

Cím: DemonsTier
Fejlesztő: Daniel Fernandez Chavez
Kiadó: COWCAT, Diabolical Mind
Kiadás éve: 2019
Műfaj: Arcade, Rogue-like, Dungeon-crawler

[h]Csatlakozz a Geek Világ közösséghez![/h]

[h]Támogatlak![/h]

donate geek világ
7/10

A DemonsTier egy klasszikus ihletésű, árkádos jellegű pixleart rogue-like játék, ami könnyen függőséget okozhat, de hosszútávra nem érdemes tervezni vele.