A játékiparban időről-időre felbukkannak ismétlődő trendek, amikor egy adott zsáner erőre kap, és mindenki ebből akarja kiszakítani a maga szeletét. A MOBA-játékok és a Battle Royale programok után idén a különféle mecha lövöldék fogják uralni a piacot. Amikor ezeket a sorokat pötyögöm, már javában zajlik a Steel Hunters bétája. A Wargaming ingyenes mecha játéka mellett a Break Arts III megjelenésére is számíthatunk idén, de a Mecharashi és a Mech Havoc játékok is idén érkeznek. A SYNDUALITY Echo of Ada-ról nem is beszélve, ami szintén idén év elején debütált.
El leszünk tehát bőven látva robotos programmal. Ebbe az elég telített mezőnybe fog landolni idén a Mecha BREAK. Március közepén zajlott le az első nyílt béta, amiben lehetőségem akadt pár órára számos robot pilótafülkéjébe pattanni. Összességében nem lett rossz az összkép, vannak ígéretes elemei a játéknak. Néhol azért egy erős sóhajtással vettem tudomásul, hogy az átlag robotos zsánertől nem szeretnének elszakadni a készítők. De erről majd később.

Waifu-páncélba zárt szellem
Ami elsőre meglepett a Mecha BREAK indítása után, az a részletes karaktergenrálás. A pilótánk lehet hölgy, vagy éppen úriember is, a testfelépítése mellett a haját, a fejét, a szemét, a lábait is teljesen testre szabhatjuk. Igazság szerint kicsit zavarba ejtő részletességgel állíthatunk be majdnem mindent. A mell és a fenékméret állítgatása minden bizonnyal a woke elmevírusra immunis gamerek egyik kedvenc funkciója lesz. Mivel a játék mögött egy ázsiai csapat, az Amazing Seasun Games áll, így egyértelmű volt, hogy a karaktermodellek is elképesztően csábítóra sikeredtek.
Arról nem is beszélve, hogy egy rakat sisak, szemüveg, ruha és kiegészítő oldható ki a hősünkre. Mután tuljutunk a karakterünk elkészítésén, a játék pár küldetés erejéig felvázolja a várható sztorit. Nem kell nagy megfejtésekre gondolni, ezúttal is egy globális katasztrófa dönti romba a civilizációt. A kataklizma után a rejtélyes Corite nevű szén-szilícium ásvány lehel új életet a Föld energiaiparába. Persze ezzel Pandora szelencéje is kinyílik. Az ásvány amolyan járványkét terjed szét a Földön, a kihalás szélére taszítva az emberiséget. A különféle fertőző zónák riasztó mértékben növekednek, harmadik generációs BREAK Striker pilótaként nekünk kell megállítanunk a globális fenyegetést.
Lézerpuskát kellett volna hozzunk ehhez a melóhoz

A bétában a 6v6 meccsekre kihegyezett PvP játékmódokat és a PvEvP extraction módot tudtam kipróbálni. Az Operation Verge a megszokott multis élményt kínálja, van itt pontfoglalás, de még Death Match játékmód is. A Palmbay Harbour a tipikus „payload” játékfajta, annyi csavarral, hogy az ellenséges csapatnál hamarabb kell a rakományt célba juttatni. A Cape Blanc Obszervatóriumban pedig mindkét csapat megpróbálja leszerelni a Corite Extractorokat, mielőtt azok aktiválódnának. A Mashmak mód pedig egy 60 fős kimentős küldetés, amiben 3 fős csapatokban próbálunk meg talpon maradni. Ebben a játékmódban különféle ládákat kell összeszedni, miközben a gépi ellenfelek garmadáját küldjük a roncstelepre.
A ládák különféle fegyvereket, tervrajzokat, fejlesztésért felelős magokat tartalmaznak, szóval mindenképpen érdemes rájuk vigyázni. Különféle jeladókat is lehívhatunk. A Rocket segítségével három ládát küldhetünk el a bázisra, de a javító állomással a robotunkat is befoltozhatjuk. A jobb létre szenderült társainkat is újra visszahívhatjuk a harcmezőkre, plusz fegyverekhez is hozzájuthatunk a speckó jeladóval. Természetesen a csapat kimulása után a cuccainktól elbúcsúzhatunk, szóval nem árt taktikusan belevetni magunkat a harcokba. A különféle kimentési pontok csak adott ideig érhetőek el, emellett időről időre ion-viharok babrálnak ki a műszereinkkel. Senki sem mondta, hogy ez egy könnyű meló.

Amikor szorít a Mobile Suit
A játékmódok után itt az idő kitérni a robotokra. Mint a Mobile Suit Gundam, a Full Metal Panic! és a Neon Genesis Evangelion animék rajongója, elégedett csettintéssel vettem tudomásul a dögös dizájnt. Persze az ihletforrás kilométerekről látszik, ettől függetlenül a mecha-harcosok pofátlanul menőn néznek ki. Három kategóriából választhatunk, Light, Medium és Heavy robotjaink lesznek. Ezek tűzerőben, védettségben és mozgékonyságban is eltérnek egymástól. Plusz külön típusokat is kapunk egy-egy feladatkörre. Az Attacker kategória elsősorban a tűzerőre épít, plazma ágyúk, rakéták jelentik a fő ütőerőt. Külön kiemelném a Skyraider-t, ami képes vadászgéppé átalakulni, ilyenkor elképesztően gyors, nehéz célon tartani, viszont minket is nehéz elkapni.

A Support robotok különféle javító drónokkal próbálják életben tartani a társaikat. A Sniper-ek az álcázás mesterei, a pálya másik végéből szednek ki, a radarjaik és a hőkövető rakétáik elől nincsen menekvés. A Deffender-ek olyan kecsesen fordulnak, mint a Bismarck csatahajó, cserébe a páncélvédettségük is hasonló. Itt a Tricera névre hallgató gépsárkány lett a kedvencem, aki 4 forgótáras Gatling-géppuskával ontja az ólmot. Képes erőddé alakulni, pajzsot és egy böszme Howitzer ágyút kap. A Brawler egységek amolyan közelharci szereplők, a zavaró töltetettek a sniperek rémei, plusz a pajzs sem akadály nekik.
A Panther személyében kapunk egy „középkori lovagot”, aki egy pajzsot és egy lándzsát lóbál, de képes dupla pengével is kaszabolni. Persze idővel a robotjaink statjaival nem fogunk megelégedni, ilyenkor jönnek képbe a különféle magok. A robotunk páncél visszatöltését, életerejét, energia regenerációját tudjuk ezekkel javítani, de még egy kis extra sebzésre is szert tehetünk. Ha pedig nem tetszene a robotunk külalakja, akkor minden egyes alkatrészt egyenként átszínezhetünk. Számos skin, festés, matrica áll a rendelkezésünkre, szóval csak a fantáziánk szab határt.
Minden energiát a pajzsokra!
Kapunk tehát egy rakat gépharcost, de milyen is őket irányítani? Jelentem, az irányítás teljesen reszponzív és pillanatok alatt ráérez az ember az „ízére”. Alapvetően a robotunk mozgása energiát zabál fel, legyen az kitérés, ugrás, előre dash-elés. A különböző fejlesztések függvényében a nafta adott idő után töltődik újra, szóval nem árt spórolni vele. A plazma ágyúkkal is érdemes bemérni az ellenfeleket, amennyiben szeretnénk eltalálni őket. Míg a távolsági mordályok a páncélt szedik le, a közelharci vágó szerszámok a páncélt figyelmen kívül hagyva az életerőt csípik le. Ehhez még hozzájön a hárítás mechanikája, ami után egy jól irányzott ellentámadással tudjuk meglepni az ellenfelünket.

Mondanom sem kell, közben mindenki más megpróbál előlünk kitérni, az egész átalakul egyfajta halálos tangóvá. Mecha-héja nász az avaron. A játék nem rest jelezni, hogy honnan is érkezik a veszély, közben pedig a kontrollerem úgy rezgett, mint egy frissen vásárolt Temus szexrobot. Hajlamos a Mecha Break totális káoszba fulladni, a lövedékek beterítenek mindent a képernyőn, mi pedig az életünkért küzdünk. Átlagos szombat este. A többiekkel való együttműködés fontos lenne, csak sajnos a fapados kommunikációs lehetőségek ezt nem nagyon teszik lehetővé. Persze pingelhetünk a többieknek, de nem árt randomok helyett egy összeszokott csapattal nekivágni a meccseknek.
Ingyenes játék lévén bennem egyből felmerült a „pay to win” veszélye, szerencsére ez egyáltalán nem fenyegeti a játékot. A Prémium boltban vehetünk ládákat, különböző kiegészítőket, skineket, outfiteket a karakterünkre. Lényegében egy prémium robot, az Inferno érhető el, amit én nem éreztem különösebben erősnek. 10-12 óra játékkal az összes karaktert ki tudtam oldani, szóval még azt sem mondanám, hogy olyan sokat kellene grindolni miattuk.

Azt azért hozzá tenném, hogy a játékmenetbeli egyensúly még egy kicsit billegett a béta alatt. A Sniperek indokolatlanul erősnek érződtek, míg a közelharci egységek nevetségesen gyengék sokszor. A támogató robotok pedig majdnemhogy feleslegesek, jelenleg náluk érzem azt, hogy rájuk férne valami erősítés vagy átdolgozás. Reméljük, hogy a teljes verzióra ezen is javítanak majd a fejlesztők.
Ez a robot még fejlesztésre szorul
Azt kell hogy mondjam, a Mecha BREAK a jelenlegi formájában is egy szórakoztató program. A Mobile Suit Gundam és a hasonszőrű animék hatását le sem tagadhatná, japán szinkronnal egyenesen egy robotos animében érezheti magát az ember. A robotokból kellő mennyiség áll a rendelkezésre, a testreszabási lehetőségek bőven kielégítik az embert. Maguk a harcok iszonyat pörgősek, végig lekötik az ember figyelmét. Egyedül talán a balanszra kellene jobban odafigyelniük a fejlesztőknek.
Ja meg persze további játékmódokra, mert a jelenlegieket hamar megunja az ember. Hogy őszinte legyek, nem ez a játék találja fel a spanyolviaszt, kategóriáján belül viszont bőven megállja a helyét. Bízom benne, hogy a végső verzióra sikerül majd kiküszöbölni a fenti problémákat. A jövőben sztori-módot is kapni fogunk a tervek szerint, plusz a robotok pilótafülkéjét is elhagyhatjuk majd. Mindenesetre én remekül elvoltam a Mecha BREAK waifu-asszonyai között. Kíváncsian várom, hogy mit tartogatnak nekünk a jövőben.
A Mecha BREAK a tervek szerint még az idén megjelenik PlayStation 5, Xbox Series X|S konzolokra és PC-re. Igyekszem majd a teljes verzióról is beszámolni nektek a GeekVilág virtuális hasábjain.