Játék

Játék

Játék

No Man's Sky Atlas Rise – Feltámadt hamvaiból a játék?

Szerző

Közzétéve

2017. aug. 25.

Kommentek

0

no-mans-sky-foundation-update-ps-europe.jpg

  • Egy éves szülinapját ünnepli a No Man’s Sky
  • Hónapokig tartó ARG játékkal teaselte a Hello Games a közönséget
  • Kiadták eddigi legnagyobb frissítésüket, az Atlas Rise-ot
  • Borzasztóan sok újdonságot pakoltak a játékba.

Az internetnek hatalmas ereje van. A tömegpszichológia kiteljesedése, a “gyűlöljünk (vagy imádjunk) valamit, mert mindenki más is” felfogás kimeríthetetlen kútja. A tavalyi év legnagyobb visszhangját a Hello Games gondozásában kiadott No Man’s Sky adta. A minden jót, s szépet beígért program forradalmi innovációkkal próbálta meggyőzni vásárlótáborát. Procedurálisan generált bolygók (18,446,744,073,709,551,616 szám szerint. Megszámoltam.), rengeteg felfedezni való világ, crafting, harc, és minden, ami egy űr-Minecrafthoz szükséges. A közönség imádta. A sajtó imádta. Én is imádtam.
no-mans-sky-ARG-content-drop-729x410.jpg.optimal.jpg
Aztán megjelent a játék. Pontosan egy éve dobták piacra az azóta az internet népe által szellemesen No Man’s Lie-ra keresztelt programot. Aki keveset foglalkozik általánosságban a videojátékokkal, az is biztosan találkozott a játék hírverésével.
Mi volt a baj a No Man’s Sky-jal megjelenéskor?

  • Minden

Mi volt igaz az E3 videóból, Sean Murray (Hello Games fejese) belevaló szövegeiből, a hype-ból?

  • Nagyjából semmi

Azt hiszem így azért nem eléggé árnyalt a dolog. Kicsit szedjük szét a No Man’s Sky jelenséget, aztán foglalkozzunk a legújabb frissítéssel, az Atlas Rise-zal.
A játékra próbáltam mindig játékként tekinteni, nem pedig be nem váltott ígéretek és a Sony marketing-hadjáratának félresiklott vágányaként, ám ebben az esetben nem nagyon lehet külön venni a dolgokat. Három szakaszban ültem le az NMS elé. Láttam, tapasztaltam a kezdeti borzalmakat, de én személy szerint örültem minden apró újításnak. Az én megítélésem a játék felé nagyon megengedő volt. Hoztak egy foltozást, én meg tapsoltam, hogy “na végre, mégsem hagyják magára a játékot”. Sok felhasználó azonban nem volt eléggé meggyőzve, de őket már szerintem nem lehetne semmivel. És itt most nem azokra gondolok, akik előrendelték teli árba a játékot, nem. Ezek azok az emberek, akik sosem játszottak a játékkal, sosem adnának érte pénzt, csak valahol hallották, hogy mindent gyűlölni kell, ami az NMS-sel kapcsolatos. Persze, van az a mélységesen csalódott réteg is, akik megvették a játékot, és azóta sem tudnak ránézni.
nms04.jpg
Az Atlas Rise-t körülölelő ARG-játék azt kell mondjam, nagyon talányos volt. Redditerek százai foglalkoztak a rejtélyes kazettákkal, amiket a fejlesztők küldtek játékosok részére. A fórumozók nyomoztak, ötleteltek, eszmecseréket futtattak egymás között. Szuper volt látni egy ilyen közösségi megmozdulást. Persze a másik tábor továbbra is csak azzal foglalkozott, hogy mekkora hazugság a játék. Ahogy pár mondattal feljebb is elhangzott, azokat a felhasználókat meg tudom érteni, akik előrendelték 60 euróért a játékot. Nekik a csalódás mértékére szavakat is nehéz lenne találni. Azonban, mivel trendi dolog szidni a NMS-t, nem csitult az elégedetlenek robaja.
No-Mans-Sky-Atlas-Rises-Game-Free-Download-3-1024x576.jpg
Most pedig minden megváltozni látszik.
Sean Murray és a Hello Games hiába ült csendben, amíg elvonult a shitstorm, végig dolgozták kommunikációmentes időszakukat. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az Atlas Rises update-csomag, ami megjelenés óta a legtöbb kontentet szállította a játékosoknak.
A kitartó No Mans Sky rajongók a következőkkel lettek gazdagabbak:

  • 30 órányi küldetéssorozat: lényegében ez ugyanaz a quest-line, mint megjelenéskor, csak most már tényleg van olyat látszata, mintha egy cselekménysorozatot göngyölítene fel a játékmenet.
  • Újrahúzott textúrák: a No Man’s Sky sosem volt csúnyának mondható, de most nagyjából minden textúrát magasabb felbontásúra cseréltek.
  • Javított optimalizáció: néhányszor bicskanyitogató akadások és frame droppok nehezítették a játékmenetet mind PC-n, mind pedig PS4-en. Ezen is javítottak a Hello Games-es srácok.
  • Finomhangolt inventory-rendszer: Megjelenés óta képtelenek voltak élhető inventoryt belepakolni a játékba. Átláthatatlan, kezelhetetlen vacak volt. Ahogy jöttek a frissítések, úgy finomodott a rendszer. Mostanra végül külön tehetjük a különböző fejlesztéseket, elválasztva a nyersanyagoktól. Erre megérte egy évet várni!
  • Fejlett gazdaság: Na ezt a részt még nem teljesen értem. A még több lehetőséget kínáló farmgazdaság révén jóval több pénzre tehetünk szert az intergalaktikus boltokban, de hogy pontosan mit takar maga a gazdaság fejlesztése, egyelőre ködös. Csillagrendszerenként változnak az árfolyamok, de ez eddig is jelent volt. Még pár óra játék és hátha kiderül…
  • Új biomok, ritka planéták: változatosabbak lettek a bolygók felszínei, illetve bekerültek egzotikus, ritka típusú égitestek is.
  • Lezuhant teherhajók: az óriási teherhajókat ezentúl már nem csak az űrben látogathatjuk meg. A szerencsétlenül földbe csapódott járműveket és titkaikat felfedezhetjük a roncsok átkutatásával.
  • Fejlesztett felhasználói felület: egyszerűsítették a UI-t is. Külön megtekinthetőek a küldetéseink, felfedezéseink, tippek, tanácsok.
  • Környezet szerkesztés: Egyelőre szintén tisztázatlan számomra, mi a haszna a szerkeszthető bolygófelszínnek. A teherhajók roncsainál mindenképpen érdemes használni ezt a funkciót, illetve bázisunk körül biztosan naturális dekor-elemként szépen mutathat.
  • Portálok: mostantól nyithatunk ősi portálokat is, melyek segítségével könnyebb az utazás korábban látogatott csillagrendszerek között.

Ezek mellett még számos egyéb újítást, fejlesztést sűrítettek bele az Atlas Risesba. Végre kimondhatjuk, hogy a No Man’s Sky megütötte azt a szintet, amit megjelenéskor kellett volna produkálnia. Még bízom benne, hogy érkezni fog egy-két ilyen kaliberű frissítés, és mindenkitől megkaphatja a “na igen, ez már valami” felkiáltással egybekötött elismerést.

 
 

Sending
User Review
0 (0 votes)