JátékKiemelt cikkek

JátékKiemelt cikkek

JátékKiemelt cikkek

No Man’s Sky Next – Élet a halál után

Szerző

Közzétéve

2018. júl. 29.

Kommentek

0

Sokan sokszor temették már a No Man’s Sky-t, pedig alig két éves a program. Nem lehet elvitatni a problémákat, amiken keresztül ment ez a szerencsétlen cím, de nem is dughatjuk a fejünket a homokba mondván “amúgy is szar” a játék. A No Man’s Sky csordultig van potenciállal, és igen dicséretes, hogy a Hello Games még mindig érez magában elég erőt ahhoz, hogy kipofozza megcsorbult hírnevét. Megjelent a No Man’s Sky Next, ami számos régóta várt újítást hozott meg a játékosok számára.


Sean Murray és csapata pár éve elképesztő hájppal hozta lázba a fél világot. Egy forradalmi technológiát használva meg akarták alkotni a következő nagy dobást a Minecraft óta a survival zsánerben. Ebben a hangzatos sci-fi játékban lett volna kereskedelem, craftolás, űrutazás, rejtélyes kalandok, multiplayer; ezeket mind-mind vártuk a No Man’s Sky megjelenésekor. Nem tudjuk, hogy végül mi állhatott a bukás hátterében, de ha tippelnünk kéne, akkor a Sony nyomása, a szoros határidők, és a “mindent bele akarunk rakni, mert ez lesz a legjobb dolog a világon” mentalitás okozhatta, hogy egy early accessnek is csak óvatosan csúfolható félkész alkotás került a játékosok kezébe – teli áron.

[h]Van élet a halál után[/h]

 

A Hello Games azonban nem adta fel. Lehet, hogy valami borzasztó prózai oka van annak, hogy nem hagyták meghalni a játékot a legelején, de szeretném azt hinni, hogy a nagyobb jó érdekében érkezett az elmúlt két év során egy halom remek update. Minden alkalommal picit átdolgozták, finomították az NMS-t, mindig kicsit jobbá lett. Akadtak viszont olyan dolgok, amitől továbbra is azt hittük, ez még nem az igazi. Valami hiányzik. Mikor kijöttek a frissítések, újult erővel kezdtem elölről a játékot, és hiába ismertem el minden fejlesztett fícsört, szinte azonnal elkezdtem mantrázni, hogy “ezt még beletehették volna”, vagy “kár, hogy még ez meg ez nincs benne”. Mindig volt egy hiányérzetem, amit nem tudtam leküzdeni. Azért még így is sokkal több órát öltem az NMS-be, mint amennyi egészséges lenne.

no mans sky

Aztán július végén kijött a Next. Seanék belengették az újabb hájpot, és mindenki eldobta az agyát. A tömeg egyik fele azt mondta, hogy “Hiszem, ha látom. Eleget hazudtatok már nekünk”, a másik fele pedig azt, hogy “Te jó ég! Ez. Lesz. AZ!”. Én középen maradtam és erősen szkeptikusan, de felcsigázva vártam mi lesz a Nextből. Mindenki megnyugodhat: ez most már tényleg az. (Nem hagy nyugodni a lelkem mélyén élő vészmadár, és kimondatja velem, hogy azért van még mit belepakolni a játékba. Ettől függetlenül rá sem ismerni a No Man’s Sky-ra.)

[h]Kérem a következőt![/h]

A No Man’s Sky Next abszolút újraértelmezte az eddig megismert játékélményt. Kaptunk egy frankó külső nézetet, testre szabható karaktereket, és végre van valami értelme is a gyűjtögetésnek. A bejáratott alap nyersanyagok teljesen kukázva lettek, minden le lett bontva kisebb egységekre, amiket össze lehet kombózni, hogy egy jobb és hasznosabb végterméket kaphassunk. Ezáltal sokkal több cuccot kell farmolnunk, ami nem is lenne nagy baj, ha nem lenne az inventory rendszer még mindig kicsit ügyetlen. Ugyan már az Atlar Rise-ban is külön lehetett tenni a technológia fejlesztéseket, amik így már nem foglaltak plusz helyet a táskánkban, még mindig nincs elegendő hely ennyi dolgot elraktározni. És nagyjából mindenre szükségünk lesz ahhoz, hogy biztonságosan kalandozhassunk, építgessünk és újratöltsük létfenntartó vagy bányász eszközeinket. Szerencsére bővíthető az inventory, és az űrhajóba is fér cókmókunkból. Illetve bázisunkban is lerakatba helyezhetjük a “később még biztos jó lesz valamire” anyagokat.

Ismét fejlődött a látvány is. Ahogy az előző frissítés is kapott ráncfelvarrást, úgy a Next még tovább fejlődött.  Rengeteg textúra és modell lett cserélve, sokat szépült általánosságban a grafika a játékban. A különböző veszélyes viharok hangulatához pedig szintén nagyon kellett az optikai tuning. Egy csomó, elsőre alig észrevehető apróság is másabb, szebb lett, de ezektől csak még tovább nő az atmoszféra teremtés. Még mindig lehengerlő látványt nyújtanak a szomszédos bolygók, holdak, amiket tudjuk, hogy bármikor meglátogathatjuk.

Az űrállomások végre tényleg egy állomás látszatát keltik, noha még az árusok és portékáik között nincs sok különbség. De így már úgy tűnik, mintha egy közösségi hely lenne, ahol össze lehet futni a többi kalandorral, űrhaverral.

no mans sky

Jöhet végül a fekete leves, a multiplayer. A többjátékos mód körül volt talán a legtöbb és leghangosabb gyűlölet hullám. Sean Murray többször nyilatkozott félreérthetően (mások szerint hazudott, mint a pocok), miszerint lesz-e végül multi, vagy sem. Végül launch-ra csak nem került bele, amitől fellángolt a népharag. És valóban, ezen nincs mit szépíteni: egy ilyesfajta túlélő játékot lehet élvezni egyedül is, de az igazi élményt barátokkal nyújtja. A közös felfedezés, utazás, bázis építés nagyon jó közösségépítő erővel bír, és nagy kár volt, hogy ez kimaradt megjelenéskor. Jobb később, mint soha alapon végre megkaptuk ezt is, és szerencsére elég jól is működik.

A Next alig egy hete jött ki, és elég sokan  megváltoztatták utólagos véleményüket a No Man’s Sky kapcsán. Persze nem lehet eltussolni a döcögős rajtot, és intő példa legyen minden fejlesztő számára, hogyan nem szabad soha játékot kiadni. Mindemellett dicséretes, hogy két év után is ennyi munkát és energiát tettek a játékba, még akkor is, ha esetleg külső nyomásra tették mindezt.

no mans sky

Összességében tehát aki eddig nem kedvelte a No Man’s Sky-t, most már nyugodtan adhat neki egy esélyt. Gyakorlatilag néhány alapon kívül semmi sem maradt, így egy teljesen másik alkotással találkozhatunk, ha megbökjük a play gombot. Aki eddig sem szerette a túlélő játékokat, azt nem fogja egyetlen frissítés sem megváltoztatni gondolkodásában. De az álnok fejlesztőkre morgolódó játékosoknak, – akikben bármit is megmozgat a No Man’s Sky, – itt az ideje, hogy adjanak egy lehetőséget arra, hogy bizonyíthasson. Most ráadásul minden PC-n és Playstation 4-en is akciósan zsebelhető be a program. Annyi biztos, hogy mi már telhetetlenül várjuk a következő frissítést.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél még többet olvasni tőlünk, akkor kedveld Facebook és Instagram oldalunkat, vagy kövess minket Twitteren, hogy ne maradj le a legfrissebb írásainkról!

 

Sending
User Review
0 (0 votes)