Játék

Játék

Játék

Star Wars Battlefront II – Egy új remény

Szerző

Közzétéve

2017. okt. 11.

Kommentek

0

Véget ért a Star Wars Battlefront II PC-s nyílt bétája is. Bő egy hónap múlva startol el az EA új játéka, és őszintén szólva szkeptikusan ültem neki. Korábbi cikkemben elég rendesen savaztam az első Star Wars Battlefrontot (mármint a 2015-ös kiadást). Noha még mindig úgy vélem, hogy megérdemelte mindazt, amit tőlem kapott, azt nem lehet elvenni tőle, hogy a maga módján szórakoztató volt. Egy darabig. Voltak azért élvezhető elemei, de mindig ott motoszkál a fejemben a gondolat: miért nem lehetett volna többet kihozni belőle? Valószínűleg a Star Wars, mint húzónév, önmagában eladta a játékot, és egyébként is könyvelhető volt a folytatás, szóval egyfelől érthető a kiadó mentalitása. Másfelől nem kevés embert sikerült ezzel magukra haragítania.


A Star Wars Battlefront II sikeressége kapcsán nem kérdés, hogy kételkedtem és kételkedek még mindig egy kicsit. Az előző évek EA termékei miatt úgy gondoltam, hogy csak egy újabb színes-szagos hype lesz, és majd megy a süllyesztőbe a többi közé, mi pedig megpróbáljuk elfelejteni az egészet. Hatalmas meglepetésemre azonban erről szó sincs. Legalábbis annak alapján, amit a bétában láttam. Azt máris hozzátenném, hogy megjelenés előtti kipróbálható verzióját egy játéknak sosem játszottam ennyire sokat, mint a BFII-t.
Star-Wars-Battlefront-II-1.jpg
Ördög a részletekben
Az hagyján, hogy döbbenetesen jól néz ki a játék, és a hangdizájn is fenomenális, de sikerült maradéktalanul visszaadni a Star Wars hangulatot. Minden percben elhittem, hogy a köztársaság és a szeparatisták háborúban állnak egymással. Elhittem, hogy valamilyen célért harcolunk a festői Naboo bolygón. Ez pedig szerintem az apró részleteknek köszönhető. A csatatéren felröppenő galambok (ezúton kérném a fejlesztőket, hogy megjelenésre azért ebből vegyenek vissza, mert néha több galamb volt a képernyőmön, mint… nem galamb), a szellő által felkapott falevelek kecses suhanása,  a palota márványának csillogása mind-mind apróságok, mégis élővé teszik a csatateret. Bele sem merek gondolni milyen lesz majd a többi pálya, de ha csak fele ennyire részletes, én már elégedett leszek.
A béta során három módot próbálhattunk ki:
Strike a Takodana planétán: ez lényegében egy feladat alapú csapatjáték, közepes méretű pályán.
Starfighter Assault a Fondor körül: Sokan várták az űrhajók közötti izgalmas csatákat, végre megkapták! Látványos, izgalmas, és remekül működik.
Galactic Assault a Naboon: Ez pedig nem más, mint a már megszokott gigászi 40v40 harc. A meccsek viszonylag hosszúak, de a béta alatt számomra egyszer sem vált unalmassá. Hatalmas csataterén feszülhetünk egymásnak akár a köztársaság klónjainak, akár a szeparatisták droidhadseregének tagjaként.
Walrus_pdp_screenhi_3840x2160_en_ww_deathstardebrisfield_v1.jpg
A meccsek közben harci pontokat kapunk, amiket elkölthetünk különböző támogatójárműre, erősebb egységekre, vagy legendás hősökre. A harc végén pedig külön pontot kapunk, amiket a későbbiekben felhasználva fejlesztésekre költhetünk. És itt jön a képbe a mostanában végtelenül népszerű loot láda-szindróma. Véleményem szerint a lootbox rendszer fogja majd felváltani a klasszikus értelemben vett DLC-ket, de erről később kicsit részletesebben fogunk beszélni.
Összességében apróbb hibáktól eltekintve a Star Wars Battlefront II végre úgy néz ki az lesz, amire mindig is vártunk. Ha nem rontják el ostoba pay to win alapú dolgokkal, akkor maradéktalanul elfelejthetjük majd az előző rész minden baját, és talán újra bizalmat szavazhatunk majd az EA-nek is. November közepén kiderül.
 

Sending
User Review
0 (0 votes)