BlogGeekLore

BlogGeekLore

BlogGeekLore

Top 10: Legbénább játékborítók

Van, amikor a kreatív marketing nem működik, és vannak az ocsmány játékborítók.

Szerző

Közzétéve

2017. szept. 16.

Kommentek

0

Manapság minden a külcsín. A másodperc tört része alatt tudatalattink eldönti mit is akarunk valójában. Bárki bármit mondhat, a külső jellegzetességek (legyen valami szép, vagy csúnya) talán emberi létünk egyik legfontosabb és legmeghatározóbb eleme. Ápolt külső, csinos ruha? Felvettük. Gyönyörű metálfestés, ezüstösen csillogó felnik? Megvesszük. Hatalmas kijelző, teljes érintő képernyő szegély nélkül? Megvesszük. Ugyanez az elv érvényes a videojátékokra is. Ránézünk egy borítóra, és még el sem jut a tudatunkig máris leírtuk, vagy imádjuk az adott játékot. Ezt tudják a fejlesztők/kiadók kreatív marketingesei is, ezért igyekeznek minél szemkápráztatóbb borítót készíteni az egyes programokhoz. Mondjuk előfordulhat olyan is, hogy ezzel mit sem törődnek a felelős “szakemberek”. És megszületnek azok a borzalmak, amiket a legkegyetlenebb horrorfilmekben sem lenne szabad mutogatni. Azonban mi most megtesszük. Íme 10 példa a játéktörténelem legcsúnyább, legbénább, legigénytelenebb borítóira.


Az alábbi lista saját, szubjektív véleményünket tükrözi.
#10: My Ballet Studio – Nintendo Wii
Gabe: Nem is tudom mi ijesztőbb: a bal oldali leányzó gyilkos mosolya, vagy a kislány teljesen tájidegen odafotosoppolása és természetellenes pozitúrája.
Rirald: Gyerekként valahogy pont ilyen rémisztőnek és bizarrnak tűntek az életidegen pózokba beállított kirakati próbababák.
5741a0cef8198b7dfcf37837ad730a78-20-more-of-the-worst-videogame-covers-of-all-time
#9: Ballz 3D: The Battle Of The Balls – SEGA Mega Drive
Gabe: Ha sikerült magán a címen kiröhögni magunkat, térjünk is rá a borítóra. Vagy lehet inkább nem kéne. Az erősen Micimackóra hajazó gömblény egy laza ütéssel lecsapja a lila gömblény fejét, és egyáltalán nem értem az egész koncepciót. A színek, alakzatok, és úgy általában az egész borító borzasztóan szürreális.
Rirald: Az Accoladenek úgy látszik nem sikerült. Valószínűleg még akkor is a cím mögötti humort nyögték, amikor rábízták a dizájnt a huszonéves gyakornokra, aki a fizetése egyik feléből LSD-t, a másikból – érthetetlen módon – lufikat vett. A többi meg már történelem, aminek a végterméke alant tekinthető meg.

83391236
#8: Lighthouse: The Dark Being – Windows/DOS
Gabe: Hú! Na jó, mi folyik ezen a képen? A Lighthouse egy ’96-os kalandjáték, amit a közepesnél egy kicsit jobbra értékelt annak idején a szaksajtó, de…hú! Ez nagyon bizarr. Kinek szánták ezt a borítót? Brr, libabőr.
Rirald: A Sierra bemutatja Roberta és Ken Williams újabb pszichedelikus rémálmát. Kíváncsi lennék, hogy ez a Phantasmagoriából kivágott, oda nem illő assettek környezettudatos újrahasznosításának példája, vagy csak a különböző Quest játékokból befolyt pénzek kokainba való befektetésének mellékhatása.
84139055
#7: Legacy Of Kain – Playstation/Windows
Gabe: Itt azért vannak problémák. Ehhez fölösleges bármit hozzáfűzni.
Rirald: Alanyunk hiába fiatalabb 3 évvel, óhatatlanul is a ’99-es Planescape: Torment (mondhatni ikonikus) borítójának eltitkolt kisöccsét látom bele. Kicsit csúnya, kicsit igénytelen, de legalább a miénk. Slussz poén, hogy az eredeti konzolos változat képe messze jobban emészthető.
1070423086-00
#6: Batman: Arkham City Game Of The Year Edition (PS3, Xbox 360, PC)
Gabe: Oké,értjük, király játék. Valóban remekül sikerült címről van szó, talán a legjobb az Arkham-szériában. De biztos, hogy ezt a játék borítóján kell bizonygatni? Alapból a fehérre festett Batmant sem teljesen értem, de arra miért volt szükség, hogy totál irreleváns pontszámokat toljanak az arcunkba?
Rirald: Ha egy mondatban akarnám összefoglalni: a gusztustalan marketing gépezet vizuális és teljesen felesleges manifesztációja.
136045_front
#5: Bust-A-Move 2: Arcade Edition (Playstation)
Gabe: Hol a feszületem? Ezt a képet nem lehet ésszerű határokon belül értelmezni, de így is kiráz a hideg. Nem segít az alsó sorban szereplő szöveg sem: “Roppant addiktív… be kéne tiltani!” Ezek után nem csodálkozom.
Rirald: Egyet tudok érteni a borító önreflexív kritikájával. Be kéne tiltani.
6217555_orig
#4: Mega Man (NES)
Gabe: Erről a képről az 1960-as sci-fi regények borítói jutnak eszembe, amiktől a mai napig a hideg futkos végig a hátamon, de ez valami egészen más szint. Ez a borító sok minden, de esztétikus semmiképpen.
Rirald: Kiscsoportos rajzszakkört idéző, egyébként helytelen kivitelezés. Hol a buster gun?
d3dccf401c36c0f9632c23c719eb80f6
#3: Cinderella (Playstation 2)
Gabe: A polkorrektség jegyében nem is merem mélyebben megkérdőjelezni tízes listánk dobogós helyezettjének mibenlétét. Hamupipőke most akkor lány? Mert a kép szerint nem egyértelmű. Bár, ahogy nézem, ez a hercegnek is feltűnt.
Rirald: Ha a herceg tudta volna, hogy ilyen ronda Hamupipő, akkor kétszer is meggondolta volna, hogy bevállalja-e a nekrofil stigmát. Mégha ő se egy matyóhímzés.
ps2-1409574438
#2: Street Warrior (Playstation 2)
Gabe: Nyilván a Street Fighter név már foglalt volt, ezért a “harcos” szó legközelebbi szinonimáját használták fel ehhez a beat’em uphoz. Hogy ki készíthette ezt a grafikát, és ki gondolhatta azt, hogy majd ez valamikor jól fog kinézni, azt hiszem örök rejtély marad.
Rirald: Nem tudom melyik félelmetesebb. A Schwarzenegger és a Stallone doppelganger, vagy a tény, hogy aPhoenix Games követte el a játékot.
c09
#1: Snow White And The 7 Clever Boys (Playstation 2)
Gabe: Elérkeztünk TOP 10 legbénább játékborítók listánk első helyezettjéhez. A többi sem volt piskóta, de a Hófehérkés PS2 játék borítóképe valami elképesztően igénytelen, ijesztő, béna, furcsa, és csúnya. Menjünk sorba: Hófehérke arca olyan, mint egy piros lámpás negyedből szabadult lánynak, aki négy napja csak kokainon élt. A gonosz boszorkány még szerencse, hogy távolabb helyezkedik el a képen, de túl sok szépet róla sem lehetne elmondani. De a törpék… a törpék; maga az iszonyat. A mélyen meglapuló gonosz, sátáni mosoly, az ártatlanság álcája mögé bújt pszichopata tekintet. A bal szélső törpétől pedig visszatérő rémálmaim vannak. Ahogy megbújik a sötétségben, és világító szemével kitekint a védtelen játékosra…
Rirald: A készítők legalább a címválasztással nem árulnak zsákbamacskát. Mert ezek a fiúk egyáltalán nem szépek, de legalább okosak. De ha ennél is bevállalósabbak lettek volna, hívhatták volna “rich boysnak” is őket. (Remélem voltak kínaiak a fejlesztők között, az megmagyarázná a frappáns hárítását egy esetleges jogbitorlási pernek.)
51rtpzerizl