Megkopott varázs – Tiny Tina’s Wonderlands Kritika

Ha nem is a Borderlands volt az utóbbi évek legnépszerűbb és legnagyobb médiavisszhangnak örvendő szériája, azért tagadhatatlanul benne volt a köztudatban, legalábbis a második rész óta. A harmadik számozott epizód is anyagi és kritikai siker volt, annak ellenére, hogy a története miatt évekkel később is álmatlanul forgolódok az ágyban, olyasmi, mint amikor viszont kívántam a […]

Elolvasom

Vér és tinta  – Kingdom of the Dead Kritika

Ha egy kicsit több jelentőséget tulajdonítanék annak, hogyan nevezem el a cikkeimet, mondjuk a kritikához társítanék egy terjedelembeli jelentésréteget, akkor kollégáim mintájára biztosan gyorstesztnek vagy röpcetlinek kereszteltem volna el ezt az írást. A Kingdom of the Deadről ugyanis nem érdemes hosszú esszéket írni – egy egyszerű, nagyobb ambíciók nélküli játék ez, amely nem is próbál […]

Elolvasom

The Outer Worlds kritika: Óriási vállalatok, óriási csaták (Archívum)

2019-ben jelent meg az Obsidian szerepjátéka, a The Outer Worlds, amely arra hívott meg minket, hogy egy nagyvállalatok által kolonizált, peremvidéki naprendszerben állítsuk helyre a békét, vagy okozzunk még nagyobb káoszt, ha kedvünk tartja. Nem az volt a kérdés, hogy jó lesz-e, hanem hogy odaérhet-e az Év Játéka díjakra. A cikk eredetileg a leet.hu-n jelent […]

Elolvasom

Lengyel vadnyugat – Call of Juarez Antológia #1

Méltatlanul ritkán dolgozza fel a játékipar a vadnyugat – a mozival szemben aranykor nélkül maradt – örökérvényű díszleteit. És ezekből talán a Red Dead Redemption két epizódja az egyetlen, amelyik osztatlan sikernek örvendhetett a nagyközönség előtt. Voltak persze ötletes független fejlesztések, sikeres rétegjátékok, mint a Desperados 3, és azóta kultikussá vált címek, mint a Gun, […]

Elolvasom

Szakembereknek híján vagyok én is – Rainbow Six Extraction Kritika

Valójában fogalmam sincs, miért akartam tesztelni a legújabb, Tom Clancy nevével fémjelzett játékot. Mindössze annyit tudtam róla, hogy a Rainbow Six Siege 2018-as event-játékmódja, az Outbreak alapján készült, és hogy egy idegenek elleni küzdelemről szóló kooperatív FPS. A Siege-dzsel sem játszottam sokat, legutóbbi co-op lövölde élményként a Back 4 Blood sem hagyott jó szájízt maga […]

Elolvasom

Csak a szokásos? – Far Cry 6 Kritika

Érdekes megvilágosulásban volt része idén a játékosközösségnek. Varázsütésre rengetegen felismerték, hogy a nagyobb kiadók termékei képtelenek a megújulásra, mindenkiben feltámadt az igényesség és a kritikus szemlélet. Olyan folyamat ez, amelyre szükség volt, igaz, már régen el kellett volna indulnia, nem így fáziskésében, de legalább túlzó amplitúdóval. A CoD már évek óta és kevés kivétellel középszerű, […]

Elolvasom

Nem valami fényes – Bright Memory: Infinite Kritika

A tavalyi Bright Memory bár nem volt egy korszakalkotó játék, mégis képes volt egy olyan besavanyodott, kiégett kritikust is fellelkesíteni, mint amilyen én vagyok. A pörgős, szórakoztató játékmenet még önmagában nem lett volna annyira meggyőző, de a hozzá tálalt technikai színvonal ledöbbentett: a mindössze egyetlen fejlesztő által elkészített alkotás AAA-címeket szégyenített meg a grafikájával. Persze […]

Elolvasom

Borderlands 3 kritika: Az őrület határvidékén (Archívum)

A cikk eredetileg a leet.hu-n jelent meg 2019 szeptemberében. Bár csak idén nyáron szántam rá magam, hogy közelebbi ismertséget kössek a Borderlands-szériával, már régóta nyomon követtem ezeket a játékokat. A számtalan videó és képernyőmentés azt az érzetet keltette bennem, hogy eszelősen humoros, egyedi látványvilágú, mocskosul szórakoztató lövöldékkel van dolgom. Ehhez képest az első rész hatalmas […]

Elolvasom

Splitgate Early Access kritika: PortÁlom

Úgy tűnt, hogy a Splitgate 2019 közepén azt az utat járja be, amelyre a mainstreamet elkerülő többjátékos címek többsége téved. A kezdeti, mérsékelt figyelem és publicitás után már két hónappal alig lézengett valaki a szervereken, és ez a nem túl fényes állapot még közel két évig fennmaradt. Ez idő alatt egy teljesen megjelent játék talán […]

Elolvasom