IndieMix #21 – Hordák, kártyák és techno-Chow Yun-fat

Death Must Die Rirald: A tavaly megjelent Vampire Survivors, rém egyszerű koncepciójával is, de már korai hozzáférésben instant indie sikerré vált. Az azóta eltelt évben pedig, annak rendje és módja szerint sokan próbáltak lovagolni a játék által gerjesztett hullámokon. Hol több, hol kevesebb sikerrel. Persze, ahogy annak idején a Doom és Diablo klónok esetében, a […]

Elolvasom

Empty Shell kritika – Tárnahorror fekete-fehérben

Folytatjuk „apró játékok a nagyvilágból” cikksorozatunkat, ahol a nagy megjelenések között elkallódott játékokat vesszük górcső alá. Most éppen az Empty Shell került terítékre. Ne köntörfalazzunk: ez a játék nem próbálja a sztratoszférát megcélozni az ambícióival. Van pár kellemetlen hibája is, és bevallom, szerintem nem áll jól neki a roguelike design. Ennek ellenére azonban van pár […]

Elolvasom

IndieMix #18: Horrorgászat a halál kaszán, tükörjégen

Bár a hőmérő higanyszála ezt az állítást nem feltétlenül támasztja alá, itt az október. Mi azért próbáljunk úgy tenni, mintha a klímaváltozás réme előtti békeidőkben élnénk. Amikor az ősz egy sokkal könnyedebb borzongás időszakát jelezte. Ködös estékkel, mécsesekkel felvillanyozott temetőkkel, és ágyba kucorodós horrorfilmekkel – vagy esetünkben játékokkal. Bevallom, akármennyire is értékelem a kemény, hosszasan […]

Elolvasom

Tanár Úr kirakodóvásáron: Steam Next Fest október

Egy ideje szokásommá vált, hogy a Steam pár havonta megrendezésre kerülő demókiállításán belemártsam a lábamat az ismeretlenbe, a furába és az újba. Nem tudok senkit hibáztatni, ha esetleg nem ugrana be a rendezvény. Nyári álmom alatt a legutóbbin részt sem vettem, ráadásul valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag meg is változott a kiállítás neve – annak idején […]

Elolvasom

Kurzív rekurzió – Deathloop Kritika

Szerintem megengedhető számomra egy jó adagnyi szkepticizmus a Deathlooppal kapcsolatban. Hosszú hónapokon keresztül figyeltük, ahogy egyre többet mutatnak a játékból, és ezeknek a bemutatóknak egyike sem mutatott olyan elképesztő innovációt, amely meggyőzött volna arról, hogy ez a játék jelenti majd a mainstream roguelite játékoknál a nagy áttörést. Ezen az érzésemen még a fejlesztő Arkane Studios […]

Elolvasom

Curse of the Dead Gods kritika: Isten halott és élvezi

Már éppen rácsaptam volna az ajtót a februári játékmegjelenésekre, amikor a Steam küldött egy e-mailt arról, hogy a Curse of the Dead Gods végre kijött Early Access-ből. Elmém ködös homályában derengett az a pillanat, amikor valamelyik tavaly nyári videojátékos bejelentés-parádé végén, hajnal kettőkor, hullafáradtan rányomtam a „kívánságlistára tesz” gombra, azóta meg el is felejtettem, hogy […]

Elolvasom