IndieMix #9: A komfortzónán innen és túl

Volt idő, amikor ez a rovat képviselt valami következetességet azon túl, hogy néhány független fejlesztésű címet mutatunk be egy kritika terjedelménél jóval rövidebben. Volt idő, amikor igyekeztem, hogy a feldolgozott játékokat valami összekösse: aktualitás, téma vagy műfaj. Volt idő, amikor nem csak összehajigáltam négy játékot, amelyekhez lusta vagyok saját cikkeket írni, de azért szeretnék megemlékezni […]

Elolvasom

Early Access körkép: Szörnygyűjtős MMO-tól a Halál Haragjáig

Réges-régen, egy messzi-messzi blogposztban hatalmas mellénnyel kihirdettem, hogy valamilyen rendszerességgel szeretnék írni early access játékokról, amiket az utóbbi pár hónapban kipróbáltam. Nos, ez a tervem csúfosan kudarcot is vallott, hiszen az Early Acces körkép első része után nem sokkal el is mentem a szokásos évi nyári álmomra, aztán meg a drog, a szex és a […]

Elolvasom

Szöktetés a szobából – Escape Academy Kritika

A szabadulószoba általában egy remek móka. Próbára teszi az ember logikáját, asszociációs képességét, stressztűrését és csapatmunkáját, és nem mellesleg egy megfelelő körítéssel kellően szórakoztató is. Persze voltam már vidéki közösségi házban aprópénzből összetákolt szobában, és a fővárosban is bele lehet futni OSB-lapokból igénytelenül összeügyeskedett berendezéssel, amely ráadásul egysíkú számlakatoknál tovább nem merészkedett, de többnyire kifejezetten […]

Elolvasom

Szomorú szamuráj – Trek to Yomi Kritika

A Trek to Yomi egyike azoknak a játékoknak, amelyekről már akkor tudtam, hogy szerencsét próbálok majd velük, amikor azt sem tudtam, hogy melyik műfajt gazdagítják. A tavaly nyári bejelentés egy lenyűgöző fekete-fehér látványvilágot ígért történelmi japán díszletek között, ráadásul látszólag többnyire két dimenzióban, és mindez kellően egyedi volt ahhoz, hogy csak emiatt kíváncsi legyek a […]

Elolvasom

Little Witch in the Woods Early Access kritika: Boszorkánykonyha

Mivel nehéz kezelni a komplex dolgokat, és mert emberi természetünk része a lustaság, szeretünk címkéket ragasztani mindenre. Nincs ez másként a játékiparban sem – ha téptétek már ki a hajatokat egy olyan mondaton, hogy valami valaminek a Dark Souls-a, akkor tudjátok, miről beszélek. Persze megvan az előnye annak, hogy néhány szóban, egy hasonló játék vagy […]

Elolvasom

Egy kiállítás képei: Steam Next Fest 2022 június

Elég rég voltam látogató a Steam Next Festen, és ennek nem csak a több hónapnyi hiátusom az oka: a legutóbbi ilyen rendezvény pont ugyanazon a héten került megrendezésre, amikor az Elden Ring éppen letarolta a videojátékos közbeszédet – és a bioritmusomat. Éppen ezért kicsit el is szoktam attól, hogy mennyit is kell turkálni a demó-zsibvásáron, […]

Elolvasom

Remorse: The List kritika: Bűn és bűnhődés

Nem túl gyakran születik magyar játék, ezért különösen meg kell becsülni azt, ami van. Mármint a nemzetközi szinten komolyan vehető darabokról beszélek, mert csak ebben a félévben annyi szar játék készült Szoftver projekt laboratórium tárgyon, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni. A Remorse: The List készítői viszont nem éppen a félévközi négyes reményében vágtak bele a […]

Elolvasom

Superliminal kritika: Ahol a méret a lényeg (Archívum)

A Superliminal egy érdekes koncepcióra épülő puzzle-játék, ahol egy álomban bandukolunk, és érzéki csalódások tucatjaival nézünk szembe. De vajon ez elég-e ahhoz, hogy maradéktalanul szórakozzunk? A cikk eredetileg a leet.hu-n jelent meg 2019 decemberében. Talán kevés annyira biztonságos műfaj van, mint a puzzle-játékoké. Mindössze alkotni kell egy hívogató, de legalábbis kellemes környezetet, tele kell tömni […]

Elolvasom

Hullámzó élmény – FAR: Changing Tides Kritika

A svájci Okomotive első játéka, 2018-as FAR: Lone Sails egy hangulatos, egyedi élmény volt. A gyönyörű, de egyszerű platformer remekül adta át a végtelen magány érzetét, és lassú kezdése után egy megkapó végkifejletet nyújtott. Ugyanakkor nem olyasmi, aminek tipikusan folytatása születik. Története csak szórványosan létezett, de azt is lezárta, lehetőségeit pedig bár nem is aknázta […]

Elolvasom

Toszkán tragédia – Martha is Dead Kritika

Az olasz LKA már első játékával is emlékezeteset alkotott. A 2016-os The Town of Light fejlesztői szempontból nem volt egy erős kezdés, de mint interaktív történet a mai napig velem maradt. A fasizmus korában, egy elmegyógyintézetben játszódó kalandjáték olyan emberi mélységeket, tragédiákat mutatott be, és ezeket olyan éretten kezelte, amilyenre csak ritkán van példa, még […]

Elolvasom